arjenenmeike.reismee.nl

Maleisie, Singapore, Borneo

Tijd voor weer een kleine update van ons!

We zijn gebleven in Kuala Lumpur waar we de stad een beetje bekeken hebben, te voet en met behulp van het goede metro/monorail netwerk. De petronas towers gezien, de KL tower op geweest, chinatown en little India door gelopen.

Daarna door naar de volgende moderne Aziatische stad, Singapore. Duurder en schoner dan de meeste westerse steden. Ook hier hebben we van een prachtige skyline kunnen genieten en zijn we voor de verandering naar de bios geweest.

Even genoeg van de grote steden en tijd om weer eens een berg te beklimmen! Op het vliegtuig gestapt naar Kota Kinabalu (Borneo) vanwaar we met een 2 daagse tocht Mt Kinabalu (4095m) hebben beklommen. Na veel regen op de eerste en een hele lage temperatuur op de tweede dag kwamen we gesloopt maar voldaan terug.

Na veel gedoe kwamen we aan in Sukau. Met een bootje de rivier (Kinabatangang) op om wildlife te spotten. En hoe.... oerang oetang, hornbill, king fishers, proboscis apen, wilde olifanten, python, krokodil en we zullen ongetwijfeld nog wat vergeten zijn. Echt een hele mooie ervaring!

Semporna, staat eigenlijk gelijk aan duiken en snorkelen. Met Sipadan als hoofdatractie heb je hier een van de mooiste onderwater werelden ter wereld met haaien, schildpadden en gigantische scholen met vis.

Nadat we ons visum voor Indonesie geregeld hadden konden we een oversteek maken naar Kalimantan met veel bootjes en taxi-busjes kwamen we dan eindelijk aan op onze tropische bestemming, Pulau Derrawan. Weer een snorkelparadijsje. Met schildpadden die onder ons huisje door zwommen, manta's die we bijna konden aanraken en een meer vol met duizenden kwallen waar je zo doorheen kan zemmen. 's Avonds met Ranger T zo'n 100 kleine schildpadden uitgezet waarvan we hopen dat er een paar het halen.

Hierna op naar Kutai National Park, dachten we. In plaats van 6 uur in de bus werd het een 15-urige junglerit van 350km door modder en kuilen, gaten en plassen over iets wat ooit een weg was. Maar eenmaal in het national park aangekomen was de beloning groot, een wilde oerang oetang die ons vriendelijk begroette!!

Nu zitten we in Balikpapan en staan we op het punt naar Yogjakarta te vliegen voor onder andere een familie bezoekje.

Tot later!!!!!!

Paul

Het zijn weer unieke ervaringen, van hypermoderne steden tot gebergte , onderwaterparadijzen en jungle. Echt heel bijzonder. Nog veel plezier in Yogja, ook een interessante stad en verder in Indonesië.

stijn

ik ben blij dat ik weggegaan ben want jullie maken niet echt veel bijzondere dingen meer mee...... :D WOWW niet normaal meer wat jullie nou weer beleven allemaal! het enige wat ik nog mis in het verslag is een whale-shark... als je die wederom niet gezien hebt is het wel duidelijk aan wie dat ligt hè.... haha geniet nog maar ff de laatste 3 weekjes want voor je het weet sta je weer met je arm in een koe of deuren in te passen en te maken.... ;) X

Joeri

Geweldig om te zien! Geniet er van!

Tineke

Nou is het wel genoeg hoor, begint een beetje saai te worden al die avonturen en wilde beesten, is dat nou alles? Wij hebben Brinkie lekker puh!!!!
GENIET NOG MAAR VAN DIE 3 WEKEN LIEVERDS

Anne Mieke

Mooie foto's weer veel beleefd ik begrijp dat jullie nog wel veel meer willen zien en door reizen maar ik kijk er naar uit dat ik jullie weer in levende lijven kan zien .geniet nog met volle teugen tot gauw liefs miek

Astrid

Goh erg saai hoor dat leven daar. Veel plezier nog en tot snel!! Xxxx

dirk

hoi alles goed daar foto's zagen r weer fantastich uit
nog heel veel plezier en tot snel gr van de family