arjenenmeike.reismee.nl

Update vanuit de hoofdstad...

Bij ons laatste verhaal zaten we in Dalat en stonden we op het punt om aan de motortocht te beginnen. Deze bleek onvergetelijk. 3 super mooie dagen door de central highlands van Vietnam gecruised om te eindigen aan de kust bij Nha Trang. In Nha Trang hebben we gedoken en gesnorkeld. Heel toeristisch maar zeker de moeite waard.

Met de trein zijn we noordwaarts getrokken richting Hoi An. Een sprookjes stad met al z'n lampionnetjes die 's avonds volop sfeer brengen. Een favoriet restaurantje was al snel gevonden na de heerlijke gevulde inktvis gegeten te hebben met daarbij een biertje van omgerekend 10 eurocent, de rest van de avonden bevonden we ons dus daar. Zonder dat we het ons beseften hadden we in Hoi An ook de laatste zonnestralen te pakken tot nu aan toe.

De Vinh Moc tunnels hebben we vanuit Dong Ha bezocht, dit is een plek waar zo'n 300 mensen 6 jaar lang onder de grond hebben geleefd in de oorlog tegen Amerika. Bijna onvoorstelbaar maar zo goed als alles was er gemaakt, van meetingroom tot kraamkamer.

Hierna hebben we een flinke spurt naar het noorden gemaakt en zijn we terecht gekomen in Ninh Binh, waar we het mooie Tam Coc bewonderd hebben.

Toen naar Cat Ba Island. Hier hebben we zelf even de berggeit uitgehangen in een prachtige omgeving en hebben we meerdere malen genoten van een paar prachtige uitzichten. Met de boot door Ha Long Bay gevaren en met eigen ogen een van de bekendste highlights van Vietnam kunnen bewonderen.

Vandaag hebben we Ho Chi Min oftewel 'uncle Ho' bezocht in zijn mausoleum in Hanoi. We blijven hier nog een paar dagen en gaan dan de bergen opzoeken rond Sapa, we zijn van plan om de hoogste berg van Vietnam (Fansipan) te bedwingen. Sapa is onze laatste echte bestemming in Vietnam en daarna is het op naar Laos,

Tot later, tot in Laos.

Groetjes van ons

eva s

In een sneltrienvaart! Jeetje wat super allemaal, jullie maken zo veel mee!
Hier is natuurlijk alles nog het zelfde, het uitzicht, de mensen, het weer.
Geniet ervan!

Veel plezier meikie en Arie!
Dikke kussen

stijn

WAUWW geweldig weer!! niet normaaal! hele vette foto's! wat een mooi land zeg dat Vietnam! blijf vooral genieten apen!!! latersssssssss X

tineke

heb al iets bij de foto's gezet, maar nogmaals, een beladen maar indrukwekkend land lijkt me.

Hidde

Geweldige verhalen en superfoto's!!! Ik zou zeggen geniet er nog van!
X

Yvonne

Hey Genieters!! Wat ziet het er weer super uit! het straalt ook helemaal van de foto's af dat jullie het erg naar jullie zin hebben. leuk om weer een up date te lezen en te zien. Heb even niet gereageerd omdat ik in het ziekenhuis heb gelegen. maar gaat nu weer goed kindje zit nog op zijn plek gelukkig!
Tot snel
dikke kus van Yvon

Anne Mieke

Hoi lieverds hoeveel kan je meemaken in een korte tijd nou jullie heel veel ,te gekke plekken Het zalallemaal wel veel indruk op jullie maken het is ook goed dat jullie tijd nemen voor ontspanning . Ik mis jullie wel een beetje moeten maar weer snel even skypen tof dat jullie aan de verjaardag van oma hadden gedacht ze begrepen er niks van maar waren wel blij verast heel veel liefs
Xxxxmiek

robmoerbeek

dag kanjers, genoten van de foto's en het (korte) verhaal, dit is echt genieten wat een mooie plaatjes, belevenissen en diversiteit. BLIJF genieten.
groet rob

Rachel

DIIEE FOOTOOOOO"SSSSS zijn echt VET!!!!!! MOOI!!!
Klintk allemaal weer heerlijk hoor reizigers;)
Bier 10 cent??? Arme buik van arie......;)

Veel plezier met jullie reis richting Laos!!!
En natuurlijk ook heel veel plezier in Laos zelf!
Zal aan jullie denken!

Dikke kus van Rachel

Jill

Heeee Meike!
Jeeeetjee wat een mooie verhalen en gave foto's zeg! Ben wel jaloers op jullie hoor!
Helaaas lukt t niet om deze zomer naar Bali te gaan, ik baal echt als een stekker... hopelijk gaan we volgende zomer! We hebben op de praktijk erg gelachen om je kaart! haha die arme biggetjes daar!

Veel plezier nog! en tot op de praktijk!

Liefs Jill

h.moerbeek@chello.nl

Leuk jongelui! Ik ben blij dat ik af en toe even met jullie mee kan kijken en me een klein beetje kan proberen te verplaatsen naar het verre oosten. Als jullie genieten, geniet ik ook! Veel plezier dus!
Hans

Fam Degen

We blijven jullie volgen hoor. Mooie N indrukwekkende foto's!

Geniet er maar van hier in Nederland is het iig ook nog dikke jassen weer.

Knuffel,

Benjamin, Wendy & Joeri