arjenenmeike.reismee.nl

Fansipan, Laos en Chiang Rai

Hallo lieve allemaal,

Weer de hoogste tijd voor een volgende update dachten we zo ;)

Na de hoofdstad van Vietnam te hebben gehad zijn we met de trein naar het noorden van Vietnam gegaan, Sapa. Met een graad of zes in een iets te tochtelijke berghut geslapen en de volgende ochtend het dak van Vietnam (Fansipan) aangetikt op 3143 meter. Wat een barre maar onvergetelijke tocht was dat!!

Laos washet volgende land op onze lijst, na heel wat uren in een minibus door de prachtige bergenkwamen we aan in Muang Khua. Muang Khua was slechts een stop-over op onze tocht naar het noorden. Met een bootje zijn we over de rivier, met zo nu en dan een paar honderd meter lopen vanwege het lage water, naar Phongsali gegaan. Hier hebben we een mooie wandeling door een paar bergdorpen gemaakt. De mensen hierzijn niet erg gewend aan toeristen en keken hun ogen uit, kinderen vonden ons zelfs wat eng (begrijpelijk natuurlijk ;)).

Naeen verschrikkelijke busrit van 14 uur over de ongeasfalteerde bergwegen kwamen we in Luang Prabang aan. Een heerlijke relaxte stad waar we het rustig aan gedaan hebben, op ons gemak wat tempels hebben bezocht, genoten hebben van de night-market en heerlijk hebben gegeten en gedronken aan (daar is ie weer) de Mekong rivier.

In Phonsavan hebben we ons een dagje op een brommer uitgeleefd en de plain of jars bezocht. Onderweg kwamen we ook nog een mooie waterval tegen en een dorpje wat van het oorlog afval, voornamelijk oude bommen, lepels en sieraden maakt.

Vang Vieng, wel bekend als de party-place van Laos hebben we ook vereerd met een bezoekje. Behalve het feesten en tuben (wat we natuurlijk niet zomaar over konden slaan) was het ook een heel mooi plekje. Met mountainbikes onder onze kont hebben we genoten van het landschap.

Na het feestgedruis onze weg voortgezet naar de hoofdstad, Vientiane. Hier hebben we een aantal prachtige tempels gezien. Ook vonden we hier een plekje waar we hebben kunnen genieten van een lokale sauna en massage.

Met een propellervliegtuigje zijn we naar Huay Xai gevlogen om deel te nemen aan de gibbon experience. 3 dagen door de jungle heen vliegen aan een stalen lijntje, slapen in boomhutten op 30 meter boven de grond en mooie wandelingen maken. Wat een supertoffe ervaring was dat zeg en dan ook nog een zeldzame gibbon kunnen spotten!!

Op dit moment zitten we weer in Thailand en hebben we gisteren in Chiang Rai nog het laatste staartje van het Songkran festival (budhistisch nieuwjaar) kunnen meemaken. Dit betekent een gigantisch watergevecht op straat, iedereen doet mee (of je wilt of niet). Het water komt overal vandaan, mensen gooien vanaf auto's en vanaf de straat, heel erg leuk.

Nu in Chiang Mai waar we morgen Stijn en Sandra van het vliegveld ophalen. We hebben er zin in!!

Groetjes en een dikke kus van ons!!!!!!

Peter c

Wat een avonturen hebben jullie allemaal meegemaakt fantastisch
Heel plezier verder
Xxx

Wiebe

klinkt allemaal echt super tof.. ik ben helemaal niet jaloers ofzo...
heb nog heel veel plezier
xxx

Paul

Lijkt me wel wat, bungelen aan een lijntje in de boomtoppen. Verder ook hele leuke en aparte belevenissen. Ik zie dat het rond de 40° is in Chiang Mai, hier halen we de 10° niet. Veel plezier met zijn vieren en eventjes met zijn zessen. xxxx

Famke

Gaaf meik, echt supertoffe ervaringen allemaal :) Geniet ervan!

Tineke

Wat een mooie en leuke foto's, eng ook hoor, zie mij niet de gibbonexperience doen eerlijk gezegd. Ook niet op jullie leeftijd overigens, hoogtevrees. Dit is iets om te koesteren als jullie straks weer thuis zijn, GENIET ERVAN!!

Joke

Heel erg leuk, wat hebben jullie weer veel beleefd. Fijne tijd met Stijn en Sandra en een hele dikke kus.

Tessa

Wauw, wat klinkt het weer geweldig! Jullie boffen maar zo met z'n twee! En wat een mooi land is Laos he!!!!
Leuk dat Stijn en Sandra ook komen, een fijne tijd met elkaar! kus

Astrid

Ongelofelijk wat jullie allemaal meemaken en aandurven echt tof en fantastisch om later op terug te kijken. Geniet, genieten, en nog meer genieten, echt super! Veel plezier met zijn 4 tjes en straks met zijn 6 en. Dikke kus xxxx

Anne Mieke

Top tijd als ik al die foto's zie volgens mij moet ik Arjan nog even feliciteren met je verjaardag hebben jullie een leuke tijd met Stijn en Sandra denk het wel veel liefs en dikke zoenen Anne mieke

eva s

Wauw een kabeltocht, boomhutten op 30 meter hoogte, dat klinkt inderdaad heel vet!
veel plezier met Stijn en Sandra!

Rachel

zoooooo ik ben lekker optijd met lezen;-) Had even het nieuwbericht bericht gemist in mijn postvak, excuus!!

Klinkt allemaal weer super vet, moet wel even googlen wat een gibbon?!?! is??????? #0 meter is wel f*cking hoog..maar goed met ar zijn lengte zit ja ntuurlijk al op de helft ;-).
Zeg ik wil de pret niet bederven....maar volgens mij is het nog maar zes weekjes tot jullie terugkomst? Klopt dat?? Je weet wel...voor de streepjes op mijn muur ;-) haha

Veel plezier nog!!!! En tot het volgende bericht!

Groetjes

Rachel

hahahaha zo een gibbon is leuk!! mooi man!..je kan een beetje zoek de verschillen met ar ernaast doen :-D :-p

stijn

hebben jullie geen filmpjes van die gibbon experience? die zou ik graag eens zien namelijk.... X