arjenenmeike.reismee.nl

Vietnam!

Goedgelovig moet je in Azie in ieder geval niet zijn...

Wink
Als je visum ingaat op 15 februari kan je je daar dus beter aan houden! Ook al word je overtuigd, door twee goed engels sprekende toeristenbureau medewerkers, dat een dag eerder echt niet uitmaakt. Bij de grens was het voor ons dus even zweten. Maar gelukig met wat gebaren, boze gezichten, geduld en vooraldolars (!) liepen we toch een dag eerder Vietnam binnen. Alle rust die we inde week ervoor hadden opgedaan op het prachtige rabbit island was in een keer weer verdwenen.

Na een valse start ging de tocht richting Can Tho, de hoofdstad van de mekong delta. De stad was groter en drukker, veeeeell drukker dan we hadden verwacht. Maar met toeristen weten ze wel raad, de volgende dag om 5.30 uur zaten we al op een bootje onderweg naar de floating markets.

Vergeleken met Can Tho is Ho Chi Minh City (HCMC) helemaal een gekkenhuis met z'n 7 miljoen inwoners (die zo ongeveer allemaal een motorbike hebben) is oversteken een echte sport! Maar ondanks de drukte vonden we het een hele fijne stad. We hebben de Cu Chi tunnels bezocht, deze speelden een hele belangrijke rol in de Vietnam oorlog, en we zijn ook naar de Cao Dai tempel geweest.

Op eigen houtje, met een locale lijn bus en een minibus voller dan vol, hebben we onze weg gevonden naar Cat Tien National Park. Super mooie jungle tocht gemaakt met diner en overnachting aan het crocodile lake. In het donker krokodillen gespot met een zaklamp. In het meer waar we een paar uurtjes daarvoor nog overheen vaarden.

Nu zitten we in Dalat, het hooggebergte van Vietnam. Het doet hier een beetje Europees aan. Er wordt geen rijst verbouwd maar aardbeien en druiven. Er is geen tropisch regenwoud te vinden maar een naaldbomen bos. De nachten zijn ook gewoon fris.

Morgen gaan we Dalat verlaten per motor!! Met een 3-daagse tocht trekken we richting de kust van Vietnam, Nha Thrang, weer op zoek naar wat meer warmte.

Joke

Wat veel foto's, geeft een mooie indruk van wat jullie allemaal doen. Prachtige tempel in Cao Dai en smalle tunnels, dat jullie daarin durfden!

Veel plezier in Nha Thrang en een hele dikke kus

stijn

ik zit weer te genieten van jullie verhalen/ foto's! echt top!! en ik maar werken, ik denk dat ik een maand eerder kom ;)

marjolein

m`n ouwe hart breekt open ( van jaloezie) wat is het toch fantastisch om zulke reizen te maken! moet ik ook weer gaan doen... ( tijd?) geniet ze kids, je hebt er ook in herinneringen nog jaren plezier van. XX Marjolein

Martijn van Baren

Goed om te zien dat jullie genieten, en erg leuk om op deze manier er iets van er te krijgen. Veel plezier daar aan de andere kant van de wereld! Ciao Ciao

Mitch

Leuk om al die verhalen te lezen. Zijn herkenbaar ????

Mitch

Die ??? Zijn een smiley.

San

Wauw, super allemaal zeg!! Geniet en idd Stijn, zullen we nu vast gaan? ;)

diana

hee leuk weer een verhaal met super mooiee fotos!! xx

rob

dag geweldenaren, genieten dus en dan nog een jaloers broertje (stijn) achterlaten is dubbbel genieten, maar ja, stijn heeft maar 10 x p.j. vakantie dus, wat klagen. Veel plezier verder daar en pas op elkaar.
groet rob

Astrid

Super zeg ....... Kan niet anders zeggen dan geweldig!! Genieten maar.... En zo te zien lukt dat zeker. Dikke kus uit Almere xxxxx

Paul

Het leuke van rondreizen is, dat je elke dag weer andere indrukken opdoet, je kunt er inderdaad nog jaren met plezier op terugkijken (niet dat dit de laatste reis zou zijn, hoor). Nu weer in de warmte parallel aan de Ho Chi Minh trail naar het noorden. xxx Paul

Anne Mieke

Hoi kanjers wat een super reis maken jullie mee .aalles goed met Arjan ik begreep dat je nog al ziek bent geweest ben benieuwd na jullie volgende bericht .hier alles goed morgen wordt oma 80 jaar gaan we even heen
Veel liefs en dikke zoenen miek

Tineke

Nou nou ex-buurmeisje van me, je weet wel wat je moet laten zien om iemand stinkend jaloers te maken hoor. Geniet er van!!!