arjenenmeike.reismee.nl

CAMBODJA!!!

De laatste weken hebben we doorgebracht in Cambodja, een prachtig land met een bizzare geschiedenis, ontzettend lieve mensen, troep langs de weg, veel honden, de meest asociale buschauffeurs die je je maar kan bedenken, koeien voor karretjes, varkens aan het spit langs de weg, mooie tempels en het land waar de mensen dol zijn op karaoke.

We zijn begonnen in Siem Reap waar we de beroemde tempels van Angkor en Ta Prohm hebben bewonderd. Behalve de machtige tempels hebben we ook mogen genieten van het prachtige landschap en dan wel vanaf de rug van een paard, onze tocht ging door kleine dorpjes, riviertjes en rijstvelden.

Vanaf Siem Reap zijn we met een veel te volle boot verder gegaan naar Battambang, een tocht van 8 uurtjes maar. In Battambang een leuk tochtje gemaakt op een bamboe trein.

In Kompong Chhnang de floating villages bezocht. Op het kleine bootje was dat echt van heel dichtbij zien hoe de mensen daar leven op het water.

Phnom Penh, de hoofdstad heeft veel indruk gemaakt omdat we daar inzicht hebben gekregen in de verschrikkelijke burgeroorlog die in de jaren 70 in Cambodja heeft plaatsgevonden. We hebben Toul Sleng (martel gevangenis) en de killing fields bezocht.

Ook komen er natuurlijk diertjes aan bod en wel... de Mekong dolfijnen!! Deze hebben we kunnen spotten in Kratie. Een super relaxed dorpje aan de Mekong rivier, waar ze nog niet van wegbewijzering hebben gehoord.. We hebben een halve dag gezocht naar een pont die spoorloos verdwenen leek te zijn!

Vanaf de rivier hebben we ons verplaatst naar de jungle in Sen Monorum, hier hebben we een ontzettend mooie jungle tocht gemaakt. Een paar mooie waterrvallen gezien, lekker gezwommen en spinnen voor lunch. Heerlijk!!!

Op het moment zitten we weer aan de kust, in Kampot. Hier hebben we weer een mooi hutje gevonden waar we een paar dagen blijven voordat we naar Kep en Rabbit eiland (ja, weer zo een met witte stranden en palmbomen) gaan.

We hebben onze route trouwens bijgehouden op de kaart, hierop zie je precies waar we ons bevinden.

Hans

He wereldreizigers!
Het ziet er geweldig en zeer indrukwekkend uit jullie avontuur in Cambodja!!
Mooie foto's en dat varken aan het spit zag er best smakelijk uit! Goed om jullie opgewekte reisverhaal te lezen en fijn dat we elkaar vorige week nog even "live" hebben kunnen spreken en zien!
Heel veel plezier, dikke kuzzzz

alex

Hoi,apart allemaal zeg,hoe die bomen groeien,20 stuks gevogelte op de scooter,etc.Jullie hebben het duidelijk naar jullie zin.Blijf genieten!!
P.S. Ben jaloers.

Rachel

Klinkt allemaal weer geweldig!!! Wat zijn jullie lekker aan t genieten! Super goed !! Zo'n spin lijkt me wel een droge hap hoor!!!
Nou geniet nog even verder! Dan ga ik zo weer de kou in! Verschil moet er zijn luitjes :-)

Xxx rachel

eva spijker

Wat een heerlijk kort en krachtig verslag van de afgelopen tijd.
Gefrituurde spinnen gegeten, schijnt inderdaad erg lekker te zijn.

Heel veel plezier daar en wij blijven wel met -15 hier in de kou!

diana

Hey meikie er arie.. Goed om weer wat te horen. Wat een verhalen weer. Super vet!! Is het een btje wat jullie hadden verwacht tot nnu toe?
Kijk uit naar jullie volgende verhalen ;).
Xxx

Corrie

Mooi verhaal, zo reizen we een beetje met jullie mee. Vanddag lekker geschaatst in de polder wel met Jägermeister en warme chocomelk tegen de erge kou.
Veel plezier en tot de volgende verhalen

Paul & Joke

Hoi reizigers, we denken dat jullie al aardig ver-oosterd zijn, als spinnen op het menu staan. Die mandibak of hoe het heet in Cambodja ziet er ook wel leuk uit. Binnenkort naar Vietnam waarschijnlijk. Onze trip zit er over een paar dagen op en we willen niet terug naar dat asociaal koude Nederland.
Dikke kus, Paul & mama

Yvon

Hey hey, het ziet er allemaal weer super uit, denk dat iedereen in Nederland jaloers is, het is hier vreselijk koud!
Zo te zien genieten jullie volop en wij genieten zo een beetje mee.
Veel plezier en hoop snel weer wat te horen!!
Veel liefs, Yvon, Mike en Gillian

Anne Mieke

Super dat jullie je zo goed vermaken en geweldige ervaringen opdoen ik vind die spinnen wel een beetje bizar maar je weet liever een gebakken spin dan een levende schijnt wel veel eiwit in te zitten dus goed voor de spieren was goed om jullie de afgelopen keer even te zien. Geniet van alles wat jullie meemaken tot volgend bericht lief dikke kus miek

peter

het ziet er allemaal prachtig uit die spinnenlunch lijkt me heerlijk ook een avontuurlijk bootreisje heel veel plezier verder knuffel uit het koude kikker landje

Astrid

Klinkt super! Echt heerlijk genieten.

Tessa

Dat klinkt (alweer) geweldig! En ook wel herkenbaar, Hmmm lekkere krab in Kep! En Rabbit eiland is leuk, wordt je wakker terwijl de koeien en varkens onder je hutje door lopen. Wij sliepen toen bij een hele lieve familie, helemaal links als je met de boot aankomt.
Super om alle verhalen te lezen en de foto's te zien!
dikke kus vanuit de sneeuw.......

Danielle

Leuke foto's! Ziet er heel mooi uit :D leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken! Geniet ervan! Xxxx

stijn

WOW echt niet normaaaaaal wat jullie allemaal doen/meemaken!! heeel vet! foto's geven echt een mooie indruk!! net terug van wintersport! was ook een ongekend gekkenhuis weer!! blijf genieten apen en we spreken elkaar!! dikke knuffelkus